kan niet meer starten........

Here all Lambretta related technical questions can be posted

kan niet meer starten........

Postby juweeltje » 30 Jul 2006 16:29

mijn scooter is nu 2 dagen klaar.Tot dan starte hij prachtig, geen problemen.Gisteren wilde ik weet een toerke doen, en niets meer hij wilde niet demareren, en als ik die dan in versnelling zette en wat voorduwde en terug uit versnelling, wilde hij wel wat demareren maar net alsof hij de kracht niet heeft om aan te slaan, hij heeft geen kracht om het vliegwiel te laten draaien, raar geluid....

dan starte hij plots na veel moeite wel, maar na een kleine rit viel hij stil zodra ik geen gas meer gaf.....sindsdien, niets meer ..

en trouwens de bobijn de stroom aan de bougie leverd, komt ontzettend warm, alsof hij kortgesloten is.(niet normaal!)(zou hij nu defect zijn na die hitte?)Nogthans had ik er geen probleem mee.....help help help.....[:(]
juweeltje

Postby lambrettasam » 30 Jul 2006 22:48

is het de oude bobijn? Zo ja, vervangen die handel!

Lambretta greetings,
Sam
Lambretta Club Belgium Member
lambrettasam

Postby juweeltje » 30 Jul 2006 23:19

zou een (plots) slecht werkende bobijn de oorzaak kunnen zijn dat ik niet meer kan demareren? of heeft dat met elkaar niets te maken?

ik zal morgen heb eens proberen gewoon in gang te duwen, als dat lukt, wilt dat dan niet zeggen dat de bobijn nog ok is?
juweeltje

Postby lambrettasam » 31 Jul 2006 10:12

neen zeker niet! Als een bobijn defekt is zal je de scooter toch wel in gang krijgen maar na een paar km wordt de bobijn warm en veroorzaakt het defekt een kortsluiting. Je zal dus een paar minuten moeten wachten dat de motor afkoelt en dan terug 5 km rjiden en weer stop....

Lambretta greetings,
Sam
lambrettasam

Postby juweeltje » 31 Jul 2006 12:11

Sam, voordat ik bericht las heb ik toch een toer gedaan.
de electrische starter deed niets (zoals ik dacht)gezien ik geen kickstarter heb heb ik hem dan maar in gang geduwd.Hij starte direct.
na een kleine rit was de motor warm en voelde ik dus ook dat wanneer ik het gas losliet hij zou stilvallen.Zoals jz zei, zou het zeker geweest zijn dat hij plots helemaal stil zou vallen ,gas of geen gas. ben dan wel terug naar huis gegaan.Ik heb dan ook aan de bobijn gevoeld en die had warm, niet heeeeet maar ook niet koud laat me uitdrukken lekker warm.electrish demareren gaat nog steeds niet...
Wat ik ook vaststelde, is dat die scoot in 3de versnelling, een enorme rookpluim achterlaat....normaal?ik ben nu van 4 naar 3% gegaan.

Sam, denk je dat de bobijn de oorzaak van dit ellende alleen is?zijn bobijnen universeel of moet het echt van dat merk NSU zijn?
of zou er een kortsluiting ergens ter hoogte van het vliegwiel zittenen is de bobijn toch goed?

de scooter heeft 40.000km........

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by LambrettaSam</i>

neen zeker niet! Als een bobijn defekt is zal je de scooter toch wel in gang krijgen maar na een paar km wordt de bobijn warm en veroorzaakt het defekt een kortsluiting. Je zal dus een paar minuten moeten wachten dat de motor afkoelt en dan terug 5 km rjiden en weer stop....

Lambretta greetings,
Sam
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
juweeltje

Postby lambrettasam » 31 Jul 2006 13:56

Over welke bobijn hebben we het? HT bobijn of BT bobijn?

Kan je een paar fotos plaatsen? Een HT bobijn kan je overal kopen. Ducati, bosch, e.a. merken vindt je in de betere motorhandel.

Als het een bobijn is van het vliegwiel dan moet je in de nsu beurzen zoeken of bij een verdeler? NSU motzke?
Een nieuwe condensator kan ook wonderen doen.

Heb je de motor volledig vernieuwd? Nieuwe rollementen en dichtingen? Anders kan er olie uit de boite naar de cylinder gaan. Is de carbu proper?
Ja Steve, er is nog veel werk aan hé. Allez, "koroge" zoals ze in Oostende zeggen.

Lambretta greetings,
Sam
lambrettasam

Postby juweeltje » 31 Jul 2006 14:20

ik zal deze avond wat foto's plaatsen.
zou de rookontwikkeling nu niet zijn doordat de bougie nu geen goeie vonk kan geven door de bobijn, 2dagen geleden was dat niet zo erg....
zal een HT bobijn zijn dat ik wil zeggen denk ik,die die met een kabel naar de bougie gaat.....
de condensator aan het vliegwiel heb ik eens uitgemeten met ohm meter kwam een getal dat wat wisselde van 440 tot 465 uit, verspringde regelmatig....

nieuwe dichtingen zijn er hier en daar gestoken (dichtingensklemmen aan de zuiger zagen er volgens mij nog goed uit, geen nieuwe rollementen, .....dichtingen van boite nar cyl ook niet, ik weet niet hoe dat moet....

er was nu al veel werk aan , heb blijkbaar nie gedaan.....

de carbu is volledig schoongemaakt,
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by LambrettaSam</i>

Over welke bobijn hebben we het? HT bobijn of BT bobijn?

Kan je een paar fotos plaatsen? Een HT bobijn kan je overal kopen. Ducati, bosch, e.a. merken vindt je in de betere motorhandel.

Als het een bobijn is van het vliegwiel dan moet je in de nsu beurzen zoeken of bij een verdeler? NSU motzke?
Een nieuwe condensator kan ook wonderen doen.

Heb je de motor volledig vernieuwd? Nieuwe rollementen en dichtingen? Anders kan er olie uit de boite naar de cylinder gaan. Is de carbu proper?
Ja Steve, er is nog veel werk aan hé. Allez, "koroge" zoals ze in Oostende zeggen.

Lambretta greetings,
Sam
juweeltje

Postby michel » 31 Jul 2006 15:54

Om de condensator te kunnen meten, moet je hem eerst lossolderen.
Anders meet je ook de spoelen door vermits die in paralel gemonteerd staan.
michel

Postby juweeltje » 31 Jul 2006 18:07

ik heb die ook losgedaan, was vastgeschroefd, niet gesoldeerd....

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by michel</i>

juweeltje

Postby juweeltje » 31 Jul 2006 19:47

trouwens Michel, wat voor een type condensator moet dat eigenlijk zijn?op de site van motzke waar ik veel stukken kan vinden voor een nsu kan ik het blijkbaar niet appart krijgen....

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by michel</i>

juweeltje

Next

Return to Technical (not specified)