Problems ahead

Here all Lambretta related technical questions can be posted

Problems ahead

Postby ticce1 » 28 Jun 2009 10:44

Hello,
Damned, s**t, f**k,... the screws of my headset bottom, those from the clutch and throttle rollers holders ( half moon ) are broken in the headset!!! But much worse is that the allen bolt in the hub-lockingplate also is broken!!
How can I remove these screws? So frustrading! It looks like everything I do now won't work!! So it is Oysterboom on the Vespa, sorry!!!
AAAAAAAARGH!!!!!!

Ciao, Ticce
ticce1
 
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2009 15:34

Postby fajes » 06 Jul 2009 16:17

al enige vooruitgang geboekt?
User avatar
fajes
 
Posts: 213
Joined: 27 Jun 2009 19:13

Postby ticce1 » 06 Jul 2009 19:01

Nog niet veel... Had het heel druk op het werk. Maar de voorvork zit er terug in. En natuurlijk weer een probleem, ik denk dat mijn krukas er niet ver genoeg in zit of scheef zit want de piston knelt aan de inlaatpoort. En als ik de piston met ringen in de cilinder pas lukt het wel. Moet daar heel de koppeling en alles eruit om ze via de layshaft verder erin te trekken, want zo stond het in de sticky manual als alternatief zonder trekker, maar het zit echt al muurvast en ik heb schrik om de krukas kapot te maken. Het in elkaar steken is toch niet zo gemakkelijk als ik dacht...
Maar uiteindelijk zal ze toch afgeraken.
Ciao
ticce1
 
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2009 15:34

Postby daddy rush » 06 Jul 2009 19:13

als ge uw cilinder eraf haalt en je krukas rust op je casing kan je perfect meten of deze in het midden staat. zoniet bewerken met de hamer (lichtjes op zijkant krukas slaan met rubberen hamer en moer erop vijzen zodat je je draad niet beschadigd) succes
daddy rush
 
Posts: 71
Joined: 27 Jun 2009 13:43

Postby ticce1 » 07 Jul 2009 17:02

Ik heb het eens goed bekeken en de krukas zit wel diep genoeg MAAR ik vrees dat ze scheef staat want als ik de piston eerst in de cilinder steek ( juist op zijn plaats ) en dan zo op de krukas, dan komt de pistonpin niet overeen met de krukas. Dan moet ik de piston draaien tot dat die pin er wel in gaat maar dan gaat de piston weer niet verder als de inlaatpoort omdat dan de spatie in de ringen knelt aan de poorten. Ik weet dat het wat onduidelijk is maar ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

One word, s**t
Ciao
ticce1
 
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2009 15:34

Postby fajes » 07 Jul 2009 19:32

anders moeten we eens binnenspringen hé daddy? [:p]
User avatar
fajes
 
Posts: 213
Joined: 27 Jun 2009 19:13

Postby ticce1 » 07 Jul 2009 20:06

Als ge dat zou willen... Dan weet ik al een beetje meer want nu geraak ik niet voort. Wanneer zou je kunnen? Dan zet ik Vedett klaar...
ticce1
 
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2009 15:34

Postby daddy rush » 07 Jul 2009 21:06

graag, alleen 1 probleem: m'n vrouw moet bevallen. t'is daarom dat ik de laatste ride outs heb moeten missen of maar half heb meegemaakt (lcr en boom) en het is echt kortelings, anders graag. ofwel zit er teveel spelling op je krukas ofwel zit hij scheef. piston zit goed? segmenten zitten goed? cilinder ingesmeerd met wat 2takt olie?
daddy rush
 
Posts: 71
Joined: 27 Jun 2009 13:43

Postby fullmetaldany » 07 Jul 2009 23:57

valt te repareren met linkse tappen voor de schroefdraden kan je enkel nog recoilen veel sukses [:D]
fullmetaldany
 
Posts: 18
Joined: 17 Nov 2010 12:17

Postby irish john » 08 Jul 2009 08:00

Cant you push the ring closed through the inlet port in order to move the piston further up the cylinder?
Remember your rings do not go anywhere near the inlet when the engine is fully assembled.
What cylinder is it??
Also i can you translate exactly what the problem is? as i may have missed the point.[:I]
irish john
 
Posts: 571
Joined: 15 Oct 2003 07:56
Location:

Next

Return to Technical (not specified)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron