175 conversion kit

Forum for all general Lambretta posting. Subjects like, clubmeets, ride-out, chit-chat, insurance, identification,... Feel free to use the language you're most comfortable with.

175 conversion kit

Postby Joene » 15 Sep 2009 11:59

Heeft er iemand ervaring met of wie van jullie rijdt met de standaard 175 conversion kit ? Dit is een (giet)ijzer cilinder en ik lees links en rechts dat die wel gevoelig is voor warmlopen en dus vastlopen?

Deze winter zou ik de motor van mijn Li Special willen (laten) reviseren, upgraden naar 12vn upgraden met versterkte krukas om hem misschien later te kunnen kitten.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een alu cilider met nicasil wand. Welke cilinder zouden jullie dan aanbevelen ? De Case Lambretta 185 kit of een Mugello of … ?
Joene

Postby daddy rush » 15 Sep 2009 20:10

heb zelf een 175 kit gestoken en ben er tevreden van. tijdens rodage 1 warmloper gehad maar dat was m'n eigen fout ( te lang volle gas gereden) dit jaar ben ik van boom naar kapellen gereden langs snelweg (A12 ring van antwerpen en A12 tot hoevenen) en liep perfect. om nu naar luik of borculo ofzo te rijden zou ik dit nu niet aanraden, maar voor binnendoor en kleine stukken snelweg vind ik het een goedkope manier om je lambretta wat te kietelen zo'n 175. rij er nu een jaar en half mee zonder problemen.
daddy rush

Postby Joene » 15 Sep 2009 22:05

bedankt voor je reactie daddy rush
klinkt als goede ervaring dus
die alu kits zijn idd ook weel pokke duur [:(]
Joene

Postby Moon the loon » 16 Sep 2009 11:00

Joene, een Lambretta is nu éémaal duurder dan een V****. En d'r zitten ook meer onderdelen op. Maar daar ga je allemaal nog wel achterkomen.[:o)]
Moon the loon

Postby Joene » 16 Sep 2009 11:11

@ Moon: dat heb ik idd ook al gemerkt maar opzich niet zo erg als de kwaliteit maar naarvenant is [:I]
Ik denk ook eerder voor die Case Lambretta 185 kit te gaan want ik heb daar al véél positiefs over gelezen.
Joene

Postby irish john » 16 Sep 2009 13:51

Sorry but having ridden a lot of Iron 175 kits i would have to say go for the Mugello. You will only be building one anyway after you realise how slow and unreliable the 175 is in comparison.
the casa kit is not a "tuning" kit, but rather an alloy standard cylinder, too much money in my opinion.
The Mugello is the best kit on the market for touring and general use.

There is also the GT185, RB20, Imola 186; you can make a suzuki185, or an alloy 190.
The SIL kits are not tuned(bad inlet and transfer porting), you would be better off buying a standard SIL 150cc cylinder as these have better porting anyway. ask tumkie!!!
irish john

Postby TheSeeker » 16 Sep 2009 15:27

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by irish john</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Yes I agree and as grade A fool can confirm that it's fool proof to fit.

If my speedo worked I could tell you how many kilometers mine had but I know it starts second kick every time and keeps up with everyone else.

Ben

Image
"I've looked under chairs, I've looked under tables. I've tried find the key to fifty million fables".
TheSeeker

Postby daddy rush » 16 Sep 2009 17:21

ik ben in ieder geval content van m'n 175. kost niet zoveel en moet niet om de 3 kilometer gaan tanken. inderdaad de snelste van de hoop ben ik niet maar ook niet de traagste. ik denk toch wel dat ik over m'n 90 ga(denk ik). maar anderzijds als ik wil vlammen had ik een gsx-r ofzo gekocht. wil natuurlijk ook graag ne mugello 225 of ts1 maar is wat kostelijk voor de moment en of die betrouwbaarder zijn?? davert gelijk als zot en van u onderdelen word het uiterste gevraagd. er komt veel meer kracht vrij op alle onderdelen. tja hier kan je uren over lullen. gietijzer laat de warmte minder snel los maar zijn sterker van materiaal. nicasil koelt beter maar is minder sterk en minder slijtvast.
daddy rush

Postby daddy rush » 16 Sep 2009 17:23

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by irish john</i>

Sorry but having ridden a lot of Iron 175 kits i would have to say go for the Mugello. You will only be building one anyway after you realise how slow and unreliable the 175 is in comparison.
the casa kit is not a "tuning" kit, but rather an alloy standard cylinder, too much money in my opinion.

There is also the GT185, RB20, Imola 186; you can make a suzuki185, or an alloy 190.
The SIL kits are not tuned(bad inlet and transfer porting), you would be better off buying a standard SIL 150cc cylinder as these have better porting anyway. ask tumkie!!!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote"> en inderdaad de porting is niet alles
daddy rush

Postby ticce1 » 16 Sep 2009 19:02

Ik heb een alu 175 van stage 4. Nog wel niet kunnen testen, beetje problemen met het terug in elkaar steken van m' n Lammy zoals je al wel weet[xx(]

Op de LTH site staat dat die best betrouwbaar is en dat die samengaat met een originele 200CC... Als je andere dingen ook aanpast natuurlijk. Is dat dan niet zo? Was ook redelijk goedkoop dus ik verwacht natuurlijk geen prestaties als een mugello.

Ciao, Ticce
ticce1

Next

Return to General